3833 GT Leusden
The Netherlands
T. +31 33 4557199
E. info@maxanter.nl
Skype: maxanter
Lovende recensie voor debuutcd Heleen Schuttevaęr - Club Jazz - in Jazzflits

Pure muzikaliteit op hoog niveau, als uitkomst van de optelsom van vakmanschap en authenticiteit. Dat is het kenmerk van ‘Club jazz’ van Heleen Schuttevaęr. Het toonbeeld van kwaliteit, zonder voorbehoud. Een verrassend indrukwekkend debuut van internationale allure. Inderdaad, een primeur van deze pianiste, vocaliste, componiste, bandleider, tekstschrijfster en producente die zich op deze cd omringd weet met eersteklas musici. De kern van de band wordt gevormd door Schuttevaęr op piano en zang, Bart Tarenskeen op contrabas en Wim de Vries op drums. Gasten zijn Saskia Laroo op trompet, Tom Beek op tenorsax, Ron Jackson op gitaar, Martin Verdonk op percussie en Deborah J. Carter op vocals bij het nummer ‘Wherever the road may lead’. De plaats bevat tien composities van eigen hand in de traditie van jazzstandards en latinjazz, met swing- en bossa nova-ritmes. Schuttevaęrs pianospel en zang zijn technisch zeer kundig en worden tegelijk gemarkeerd door een vanzelfsprekendheid waardoor de gespeelde noten inderdaad muziek worden. ‘Club jazz’ is een feest. Meteen al bij het eerste nummer, ‘Suddenly snap!’, voel je hoe haar muziek je vezels beroert als hoog gras dat heen en weer beweegt door een zomerse bries. ‘Club jazz’ is als een jazzclub waar de stemmen plots verstommen en mensen in verwondering elkaar aankijken bij het horen van deze muziek. Opvallend is ook het goede en hechte spel van het trio dat de kern van de band vormt. Solide en soepel vormen bas, drum en piano het fundament. Voor de solisten moet het een groot genoegen zijn geweest om met dit trio te werken. ‘Club jazz’ is een cadeautje, met een hele grote strik erom! (Frank Huser)

Ga naar www.jazzrecords.nl om de cd te beluisteren en of te bestellen.

Klik hier voor het nieuws archief !